Staza svetog Šimuna (701)

+ 3

Najniža točka: 84 m
Trajanje: 3:30 h

Staza Sv. Šimuna 701

Kružna staza Svetog Šimuna je ukupno duga 8,9 km, mogu je proći i oni s lošijom kondicijom. Manji dio je u sjeni, tako da se u ljetnim mjesecima preporuča kasniji polazak, u popodnevnim satima. Započinje u Gračišću, ispod velikog stabla ladonje i fotopointa te se blago spušta do crkvice svetog Šimuna. U cijelosti prolazi područjem koje je početkom sedamdesetih godina proglašeno zaštićenim krajolikom. Različitost podloge - lapora i vapnenca - dovela je do fenomena neobično razvedenog reljefa, gdje su u laporima formirane potočne doline, dok čvršći vapnenci izgrađuju više brežuljke i glavice koji dominiraju krajolikom. Sklad postojećih poljoprivrednih površina s autohtonom šumskom vegetacijom dopunjen je brojnim kulturno-povijesnim spomenicima sa sveprisutnim motivima tipične arhitekture ovoga kraja. Od ostataka crkvice svetog Šimuna pruža se pogled na gotovo cijelo područje kojim staza prolazi - netaknuta priroda i pitoreskna sela pratit će vas cijelim putem.

Slijedi pola sata hoda oštrijom nizbrdicom, krajem koji je u proljeće bogat šparogama. U selu Žlepčari prelazimo manji most. Staza dalje vodi dolinom do označenog skretanja gdje nastavlja uz potok i vodi nas ravno do starog mosta i vodopada Sopot, atraktivnog prirodnog fenomena. Nakon 40-tak minuta duge uzbrdice, stižemo u selo Lovrići. Crkva svetog Stjepana sa zvonikom, oko koje se nalazi groblje, udaljena je deset minuta, a crkva svete Marije Magdalene 25 minuta hoda od sela Lovrići. Brdo na kome se nalazi crkva sv. Marije Magdalene prekrasan je vidikovac, a od nje staza nastavlja prema dvadeset minuta udaljenom brdu Pišćietak, u čijem se podnožju nalazi izvor koji, kažu mještani, nikad ne presušuje. Odavdje vas čeka još 30 minuta hoda kroz prirodu (asfaltiranom cesticom pa skretanje lijevo na makadamski put), a u "civilizaciju" se vraćate opet na glavnu cestu, kod stare kapelice, stotinjak metara dalje od mjesta na kojem je staza započela.